פורטל הידע לסגל האקדמי

יצירת סקרים Polls

תוכן עניינים

במדריך זה נסביר כיצד ניתן ליצור סקר בתוך פלטפורמת ה-ZOOM.
השימוש בסקר במהלך שיעור ב-ZOOM מאפשר לייצר שיח אינטראקטיבי על חומר הלימוד או כל נושא רלוונטי למפגש, לאפשר לסטודנטים להגיב ולהיות מעורבים ולאחר מכן לקיים דיון על בסיס התוצאות.
ניתן לייצר את הסקר בזמן המפגש עצמו או מבעוד מועד, במדריך זה נציג את שתי הדרכים.

מטרות הסקר Poll

  • שבירת קרח ויצירת אינטראקציה ראשונית בתחילת השיעור – ניתן לשאול שאלה/ות לגבי החומר משיעור קודם או לגבי חומר הקריאה.
  • בדיקת הבנת החומר הנלמד במהלך השיעור – עם סיום מקטע של הסבר ניתן לשאול שאלה/ות על החומר.
  • בירור איזה נושא דורש חזרה – הצגת רשימת נושאים שנלמדו ובדיקה איזה דורש חזרה.

הכנת סקר בזמן המפגש

יצירת הסקר

כדי לייצר סקר בזמן מפגש ה-ZOOM יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:

  • בתפריט הכלים שמופיע במסך הראשי, יש ללחוץ על כפתור ה-POLLS
  • בחלון שנפתח יש ללחוץ על כפתור ADD A QUESTION
  • כעת יפתח לנו מסך חדש, יש לגלול מעט למטה ונגיע לעמוד ההגדרות והיצירה של הסקר עצמו.
  • שם הסקר – בחלק העליון יש להכניס את השם של הסקר עצמו.
                      מתחת לשדה זה, ניתן לבחור האם נרצה שתשובות הסטודנטים יהיו אנונימיות או גלויות.
  • תוכן השאלה – מתחת לזה נמצא אזור השאלה עצמה, שם נכניס את תוכן השאלה
                           מתחת לשדה תוכן השאלה, ניתן לבחור האם נרצה שתהיה תשובה אחת נכונה לשאלה או מספר תשובות שהסטודנטים יכולים לבחור.
  • יש באפשרותינו להכניס עד 10 תשובות / היגדים לשאלה (מומלץ 4)
  • בתחתית העמוד יש אפשרות להתחיל את הסקר או להוסיף עוד שאלה לסקר. כדי להוסיף עוד שאלה נלחץ על כפתור ADD A QUESTION+ 
  • ברגע שסיימנו לכתוב את השאלה והתשובות נלחץ על כפתור SAVE
  • כעת נחזור לעמוד הראשי של מסך ההוסט ב-ZOOM ונעלה לסטודנטים את הסקר על ידי לחיצה על כפתור LAUNCH POLLING 

שיתוף התוצאות לסטודנטים

  • ברגע שאנחנו רוצים לסגור את הסקר יש ללחוץ על כפתור END POLLING.
    שימו לב כי מומלץ להמתין לאחוז מילוי של 70%
  • כעת יש אפשרות לשתף את הסטודנטים עם תוצאות הסקר כדי לייצר סביב המשוב דיון (ניתן גם לנתח את תוצאות הסקר עימם).
    כדי לשתף בתוצאות הסקר יש ללחוץ על כפתור SHARE RESULTS.

הכנת סקר לפני המפגש

כדי לייצר סקר מבעוד מועד, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:

  • יש להיכנס לפרופיל האישי של ההוסט באתר ZOOM הרשמי
  • כדי להיכנס לפרופיל האישי שלכם ולהתחיל ליצור מפגשי ZOOM,  יש להיכנס בגוגל לאתר הרשמי של ZOOM.US, למעבר לאתר יש ללחוץ על כפתור זה

לאחר שתיכנסו לאתר הרשמי של ZOOM יש ללחוץ על הכפתור שמופיע בפינה הימנית למעלה SIGN IN

כעת יש להכניס את פרטי ההתחברות שלכם לחשבון:
כתובת המייל הארגוני שלכם ;
את הסיסמא שיצרתם בעת הפעלת החשבון ;
העתקת קוד הקאפצ'ה שמופיע לאימות ואבטחת תהליך ההתחברות.

בתום תהליך הכנסת הפרטים יש ללחוץ על כפתור Sign In

  • לאחר שתיכנסו לפרופיל הארגוני שלכם ב-ZOOM, יש ללחוץ על כפתור MEETINGS שמופיע בצד שמאל של העמוד הראשי.
  • לאחר מכן תגיעו לעמוד הפגישות שלכם שמציג לכם את כל הפגישות הקיימות שלכם כולל את האפשרות ליצור פגישות חדשות.
  • שימו לב ! כל הפגישות שתיצרו בתוך סביבת המודל יופיעו לכם באזור הפגישות בפרופיל באתר ZOOM, אך לא ההפך. 
  • כעת בעמוד הפגישות יש לאתר את הפגישה הרלוונטית שאליה תרצו להוסיף את הסקר מבעוד מועד
  • יש ללחוץ על השם של הפגישה הנבחרת
  • כעת תיכנסו לעמוד ההגדרות של הפגישה
  • יש לגלול עד לתחת העמוד וללחוץ על כפתור ADD שמופיע בפינה הימנית התחתונה של העמוד
  • לחיצה על כפתור זה תעביר אתכם לעמוד יצירת הסקר ועליכם לפעול על פי ההנחיות שמופיעות בתחילת מדריך זה
  • ברגע שתפתחו את אותה פגישה ותלחצו על אייקון ה-POLLS בתפריט הכלים הראשי, יופיע לכם הסקר שהקמתם מבעוד מועד וכל שנותר יהיה להשיק אותו לסטודנטים.