ZOOM פדגוגי
בתחתית העמוד קיימים מדריכים לשימושכם
במגוון נושאים פדגוגיים הקשורים לתפעול ה-ZOOM
הטמעת תהליכי פדגוגיה ב-ZOOM
מערכת ה-ZOOM מהווה את הפלטפורמה העיקרית עליה אנו מקיימים את שיטת הלמידה וההוראה מרחוק.
כדי לייצר תהליכי למידה פעילה ואינטראקטיבית בפלטפורמה זו, על צוות הקורס לעשות שימוש בסט הכלים והעזרים שעומדים לרשותו בתוך סביבה זו, כגון:
- קיום שאלות ותשובות באמצעות הצ'ט
- סקרים Polls (אפשרות להכין בלייב או מראש בפורטל ה-ZOOM)
- משימות בחדרים מפוצלים Breakout Rooms
- שימוש ב-Whiteboard
- טיפים וכלים חיצוניים
סט הכלים שלכם
להלן רשימת מדריכים שיציגו בפניכם את סט הכלים
שקיים במערכת ה-ZOOM ומחוץ לה.
מדריכים אלו נוצרו במטרה לסייע לכם להכיר ולהטמיע בצורה קלה וטובה במהלך שיעור סינכרוני ב-ZOOM אחת מאותן דרכי הלמידה הפעילה, במטרה לייצר תהליכי פדגוגיה בהוראה מסוג זה.
מדריכים על כלים בתוך ה-ZOOM
טיפים לאינטראקציה ב-ZOOM לשיעור הראשון
לכבוד פתיחת הסמסטר, קבלו 21 משחקי היכרות ופתיחה ב-ZOOM:
21 משחקי היכרות ופתיחה בזום
1. מי אני ואיפה אני?
כל אחד מראה חפץ או פינה בסביבה שלו ומספר על זה משהו
2. פעמיים אמת ושקר
כל אחד מציג את עצמו עם 2 אמיתות ושקר אחד. מה השקר?
3. בינגו קורונה
מלאו כרטיס בינגו עם דברים שקרו לכולנו בתקופה הזו. ישנתם עד אחרי אמצע היום? קיימתם פגישה בפיג'מה? ראיתם סדרה שלמה ביום אחד? למי יש בינגו?
4. אני רואה משהו שמתחיל באות...
בתוך החדרים והרקעים של כולם
5. שומרים על בריאות
שתפו דבר אחד שאתם עושים שמניב לכם אושר. אפשר גם לשתף חטיף או מאכל אהוב בתקופה הזו.
6. תחנות רוח
כולם מכבים מצלמות. שואלים שאלה כמו מי גר בקומת קרקע, מי הולך לישון אחרי 12 וכו, וכל מי שעונה כן מדליק מצלמה. המטרה להגיע למצלמות דלוקות אצל כולן.
7. מסירות בפנטומימה
שחקן ראשון מחזיק כדור דימיוני. אומר את שמו ושם של מישהו שהוא מוסר לו את הכדור. הוא "זורק" את הכדור, השחקן הבא תופס וזורק לשחקן הבא.
8. גרסה נוספת של פנטומימה
כל שחקן משנה את הכדור בתנועות ידיים, זורק, השחקן הבא צריך לנחש מה קיבל.
9. מסירות עם קולות
כל אחד עושה קול בעת זריקת הכדור הדמיוני (פשש!, ווש! וכו). השחקן הבא תופס את הכדור, חוזר על הקול ומוסיף קול משלו.
10. סיפור בהמשכים
כותבים את שמות המשתתפים בצ'אט. השחקן הראשון מתחיל סיפור, כל שחקן מוסיף משפט.
11. זום בינגו
כולם מפעילים gallery view (שרואים את כל הפנים של כולם). שאלו שאלה פשוטה, לדוגמה מה הדבר האחרון ששתיתם? או באיזה עיר אתם כעת? כולם רושמים תשובה על דף נייר ומחזיקים מול המצלמה. הראשון שמוצא 4 תשובות זהות בשורה מנצח.
12. מילה אחת
סכמו איך אתם מרגישים כרגע במילה אחת.
13. קשר אנושי
המשתתף הראשון מציג את עצמו. מי שמוצא קשר משותף למציג הראשון יהיה הבא להציג את עצמו, וכן הלאה עד שכולם מקושרים.
14. שאילת שאלות
כתבו שאלה אחת במסך או בצ'אט, לדוגמה: לו יכולתם, הייתם מעדיפים לבקר בירח או במאדים? מה הייתם עושים עם מיליון דולר? גלידת שוקולד או תות? אם הייתה לכם מכונת זמן, לאיזו תקופה הייתם חוזרים? כל אחד עונה ומסביר למה.
15. שתפו דבר אחד
שתפו דבר אחד ששימח אתכם לאחרונה, דבר אחד שהוריד את מצב הרוח, ודבר אחד שסתם רציתם לשתף.
16. החיה בעלת שלושת הראשים
משתתף אחד שואל שאלה. החיה בעלת שלושת הראשים הם שלושה משתתפים אחרים שחייבים לענות על השאלה, אבל כל אחד יכול להגיד רק מילה אחת כל פעם, עד שנוצר משפט.
17. חפש את המטמון
תנו למשתתפים 2 דקות למצוא חפץ, למשל משהו סגול, משהו עגול, או משהו עשוי מעץ. כל אחד מראה את החפץ שהצליח למצוא בסביבתו.
18. שש מילים
כל אחד מציג את עצמו בשש מילים בלבד.
19. סקרבל
כל משתתף כותב אות על דף נייר ומחזיק למצלמה, במשך כל המשחק. כולם מנסים ליצור כמה שיותר מילים עם האותיות שהם רואים (אם יש מעט משתתפים, בקשו מכולם לכתוב 2 אותיות).
20. מה בקופסה 1
אחד המשתתפים מכבה מצלמה, ומכניס חפץ אקראי לגמרי לתוך קופסה. הוא חוזר, מדליק את המצלמה ומראה את הקופסה לכל המשתתפים. מנסים לנחש מה זה תוך 20 שאלות.
21. מה בקופסה 2
כמו המשחק הקודם, אבל הפעם המשתתף מתאר מה שיש בקופסה. הוא יכול לשקר או לספר את האמת. בסוף כולם מצביעים אמת או שקר עם האגודל. מי צדק?
שקופית קודמת
שקופית הבאה